Notícies

[COMUNICAT] La 10ª edició de la cursa solidària “En Marxa per la paràlisi cerebral” s’ajorna fins el 2021

La Federació de la Paràlisi Cerebral i la Pluridiscapacitat de Catalunya (FEPCCAT) lamenta anunciar l’ajornament fins l’any vinent de la 10ª edició de la cursa solidària “En Marxa per la Paràlisi Cerebral”, que havia de tenir lloc el proper 11 d’octubre.

Aquesta és, sens dubte, una decisió més difícil que ha pres la FEPCCAT des que es va iniciar l’activitat, que ens ha permès visibilitzar el col·lectiu, reconèixer la seva realitat i necessitats, i que evidencia del potencial de l’esport com a eina inclusiva. Volem agrair a Ipsen, el principal col·laborador de la cursa, així com amb el Districte de Les Corts, actor imprescindible per la seva celebració, el seu suport.

Els principals motius que ens condueixen a l’ajornament són:

• Protegir i garantir la salut comunitària. Som conscients del risc que suposen els esdeveniments multitudinaris davant possibles rebrots de la COVID-19. A més a més, entre un i dos de cada deu participants de l’activitat són persones amb discapacitat, principalment amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat, les quals són un col·lectiu especialment vulnerable davant aquesta malaltia. La responsabilitat  ens porta a la prudència, ja que el recorregut no permet mantenir les distàncies de seguretat entre els 2.500 participants.
  • Un futur incert. Tot i que ens trobem en l’anomenada “fase de represa” i hem deixat enrere més de tres mesos de confinament, la incertesa que es desplega davant nostre no ens permet organitzar una activitat multitudinària com la cursa solidària “En marxa per la paràlisi cerebral” amb totes les garanties que es pugui acabar celebrant tal com hauria de tenir lloc.
  • 10 anys, una gran festa. La cursa solidària “En Marxa per la Paràlisi Cerebral” va arrencar el 2011 i s’ha convertit, després de tots aquests anys, en una de les principals cites de l’esport popular i solidari de la ciutat de Barcelona i del país. L’efemèride de la 10ª edició no pot trobar-se marcada per un escenari excepcional, que limiti la participació de  bona part de la família d’“En Marxa per la Paràlisi Cerebral”. Volem celebrar l’aniversari amb tota la comunitat.

Sigui com sigui, us proposem mantenir viu l’esperit de la cursa “En Marxa per la Paràlisi Cerebral”. Poseu-vos una samarreta d’una edició anterior, sortiu a córrer o a fer esport, feu-vos una fotografia i compartiu-la amb el hashtag #SegueixoEnMarxaPC. Volem seguir visibilitzant junts el col·lectiu de persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat, i avançar cap a una societat inclusiva, més justa i igualitària.

Per més informació: cursaenmarxapc.org

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà.